هودی چیست و از کجا به وجود آمده است ؟

About This Project

شاید این موضوع برایتان عجیب به نظر برسد، اما قرن‌هاست که خانم‌ها و آقایان از هودی استفاده می‌کنند. ریشه کلمه هود (Hood) به واژه ((Hod از زبان قبیله‌ای از ژرمن‌ها در قرن ۵ میلادی باز‌می‌گردد که به معنای (Hat) یا کلاه امروزی است. در گذشته بسیاری از کشیش‌ها و راهبان، تونیک یا ردای بلند و کلاه‌داری به تن می‌کردند که به نظر می‌رسد طراحی هودی‌های مدرن از همان لباس‌ قدیمی الهام گرفته شده است.
در اوایل سال ۱۹۳۰ میلادی، دمای بسیاری از کارخانه‌های نیویورک پایین بود و کارگران در آن سرما باید لباس گرم به تن می‌کردند. از این رو لباس فرم کارگران، شباهت بسیاری به مدل هودی مدرن این روزها دارد. بنابراین در این سال‌ها محبوبیت هودی تا سال ۱۹۹۰ بیشتر شد و مورد استقبال دختران و پسران جوان قرار گرفت.
پیش از دهه ۹۰ میلادی، در سال ۱۹۷۰، بسیاری از خواننده‌های رپ آمریکا، از هودی به عنوان لباس مرسوم خود استفاده می‌کردنند. علاوه بر این، فیلم سینمایی راکی با بازی سیلوستر استالونه، باعث محبوبیت بیشتر هودی شد و توجه بسیاری از طراحان لباس و دختران و پسران جوان را به خود جلب کرد.
در آغاز سال ۱۹۹۰ بسیاری از اسکیت بازها و ورزشکاران، از هودی به عنوان لباس ورزشی خود استفاده می‌کردند، از این رو طراحان مطرحی از جمله تامی هایلفیگر، جورجو آرمانی و رالف لورن، کالکشن خود را با ارائه هودی در طرح و رنگ‌های متفاوت، آغاز کردند.

دسته بندی
پوشاک, هودی